Dostupný pre spoluprácu     |    Dostupný pre spoluprácu     |    Dostupný pre spoluprácu     |    Dostupný pre spoluprácu     |    Dostupný pre spoluprácu     |    Dostupný pre spoluprácu     |    Dostupný pre spoluprácu     |    Dostupný pre spoluprácu     |    Dostupný pre spoluprácu     |    Dostupný pre spoluprácu     |    Dostupný pre spoluprácu     |    Dostupný pre spoluprácu     |

🔎👀

Sledovanie vyhľadávania na e-shope pomocou Google Tag Manager a Google Analytics

Ak chcete zistiť, čo zákazníci hľadajú na vašom e-shope, môžete prepojiť vyhľadávaciu lištu s Google Tag Manager (GTM) a Google Analytics (GA).

Vďaka tomu získate užitočné informácie, ktoré vám pomôžu optimalizovať obsah či produkty.

 

1. Identifikácia parametrov vyhľadávania

Najprv je potrebné identifikovať, aký parameter sa používa vo vašej URL po vyhľadávaní. Skontrolujte, ako vyzerá URL po zadaní hľadaného výrazu. Napríklad:

  • Príklad 1:
    www.vaseshop.sk/?s=hladany-vyraz
  • Príklad 2:
    www.vaseshop.sk/search?query=hladany-vyraz

V uvedených prípadoch je parameter buď s alebo query. Tento parameter budete potrebovať na nastavenie sledovania.

 

2. Nastavenie v Google Analytics

Pre GA4:

  1. Prihláste sa do Google Analytics.
  2. Prejdite do Admin > Data Streams > Web.
  3. Kliknite na svoj dátový stream a zvoľte Enhanced Measurement Settings.
  4. Aktivujte možnosť Site search a uistite sa, že parameter (napr. s alebo query) je správne nastavený.

Pre Universal Analytics:

  1. Prejdite do Admin > View Settings.
  2. Zapnite možnosť Site Search Tracking.
  3. Do poľa Query Parameter zadajte svoj parameter (napr. s).
  4. Uložte zmeny.

 

3. Implementácia v Google Tag Manager

A. Vytvorenie premennej

  1. V Google Tag Manager prejdite do Variables > New.
  2. Vyberte URL Variable.
  3. V sekcii Component Type vyberte Query a zadajte parameter (napr. s alebo query).
  4. Uložte premennú, napríklad ako Search Term.

B. Vytvorenie tagu

  1. V GTM prejdite do Tags > New.
  2. Vyberte typ tagu podľa používaného Google Analytics:
    • Google Analytics: GA4 Event (pre GA4).
    • Google Analytics: Universal Analytics (pre Universal Analytics).
  3. Pre GA4:
    • Event Name: search_term.
    • Parameter Name: search_term.
    • Value: zvoľte premennú Search Term.
  4. Pre Universal Analytics:
    • Type: Event.
    • Category: Search.
    • Action: Search Term.
    • Label: zvoľte premennú Search Term.
  5. Nastavte Trigger: Page View a obmedzte ho na stránky, kde sa nachádza parameter (napr. s).

 

4. Testovanie

Použite nástroj Preview v Google Tag Manager a skontrolujte, či sa dáta odosielajú správne. Otvorte Google Analytics a sledujte real-time údaje, aby ste overili, že sa hľadané výrazy zaznamenávajú.

 

5. Analýza údajov

  • V GA4:
    Prejdite do sekcie Events a vyhľadajte event s názvom search_term.
  • V Universal Analytics:
    Otvorte sekciu Behavior > Site Search, kde nájdete zoznam hľadaných výrazov.

 

Záver

Sledovanie vyhľadávania vám poskytne cenné dáta, ktoré môžete využiť na zlepšenie používateľského zážitku a prispôsobenie ponuky.

Ďalšie články

Pripravil som zoznam 8 super užitočných pluginov pre váš WooCommerce eshop.
Malý detail, akým je webová ikona favicon, môže výrazne prispieť k profesionalite a dôveryhodnosti vášho webu. Ako ju jednoducho a rýchlo zmeniť?
Vďaka tomuto jednoduchému nastaveniu umožníte návštevníkom webu, aby vás kontaktovali na WhatsAppe jediným kliknutím!
Potrebujete od zákazníkov vášho WooCommerce získať údaje IČO, DIČ & IČ DPH? Prečítajte si tento stručný návod.
Rýchlosť webu je dôležitý faktor, ktorý ovplyvňuje užívateľovu skúsenosť.
Elementor je drag-and-drop page builder, ktorý ponúka širokú škálu funkcií, vďaka ktorým je dobrou voľbou na tvorbu web stránok a eshopov vo WordPresse.